Teollisuuden toimija - Suunnittelutoimisto Lineaari

Teollisuuden toimija, muista näkyä

Tämän artikkelin ”prinsiipit” tiivistetysti:

  • Näkyvyys on kilpailuetu: ilman sitä parhaatkin tuotteet/palvelut saattavat jäädä huomaamatta.
  • Verkkosivujen uudistaminen ja hakukoneoptimointi parantavat näkyvyyttä ja helpottavat asiakashankintaa.
  • Yritysilmeen kehittäminen ja messunäkyvyys vahvistavat brändiä, tunnettavuutta ja uskottavuutta
  • Johdonmukainen ja tavoitteellinen näkyvyys rakentaa luottamusta ja lisää yhteistyömahdollisuuksia/kontakteja.
  • Näkyvyyden parantaminen ei ole kuluerä, vaan investointi yrityksen brändin vahvistamiseen ja siitä kautta kasvuun.

Teollisuudessa esimerkiksi laatu, osaaminen ja tehokkuus ovat yrityksen kivijalka. Usein kuitenkiin yksi kilpailukyvyn kannalta ratkaiseva osa-alue jää liian vähälle huomiolle – näkyvyys.

Moni teollisuuden yritys tekee erinomaista työtä asiakkaidensa hyväksi, mutta ilman aktiivista markkinointia ja näkyvyyttä nämä onnistumiset voivat jäädä piiloon.

Miksi näkyvyys on teollisuudessa tärkeää?

Jos yritystäsi ei löydy hakukoneista, verkkosivut ovat vanhentuneet tai ilme ei herätä luottamusta, voit menettää jo mahdollisuudet ennen ensimmäistäkään yhteydenottoa.

Näkyvyys (B2B) syntyy vahvasta brändistä ja helposti löydettävästä sisällöstä verkossa ja esim. messuilla.

Verkkosivujen uudistaminen on investointi tulevaan.

Ajantasaiset ja käyttäjäystävälliset verkkosivut ovat teollisuusyrityksen todennäköisesti se tärkein markkinointikanava.

Verkkosivut toimivat digitaalisena käyntikorttina, myyntialustana palveluluille/tuotteille ja tiedon lähteenä niin asiakkaille (nykyiset + tulevat) kuin kumppaneillekin.

Jos sivuston rakenne, sisältö ja hakukoneoptimointi (SEO) ovat kunnossa, yrityksen osaaminen ja palvelut löytyvät helposti – kiinnostus kasvaa luonnollisestikin.

Yritysilmeen kehittäminen ja messunäkyvyys tukevat brändiä

Teollisuuden toimijan yritysilmeen kehittäminen on tehokas tapa viestiä/esitellä omaan toimintaa uskottavasti ja ajanmukaisesti.

Selkeä ja yhtenäinen visuaalinen identiteetti(ilme) antaa ammattimaisen vaikutelman ja tukee kaikkea viestintää – verkossa, printissä, messuilla ja jopa työpakun kyljessä.

Myös messunäkyvyys on tärkeässä osassa kokonaisuutta: se tuo yrityksen brändin konkreettisesti esille ja mahdollistaa henkilökohtaiset kohtaamiset asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa, kohtaamisia joita ei verkossa voi täysin korvata.

B2B-näkyvyys rakentaa luottamusta

Teollisuuden näkyvyys ei ole pelkkää mainontaa. Se on pitkäjänteistä työtä, joka rakentaa tunnettavuutta ja asiakassuhteita > luottamusta.
Kun yritysilme on selkeä ja verkkosivut ovat kunnossa, yritys on helpompi valita yhteistyökumppaniksi.

Luottamus ja asiakaslupauksen pitäminen (ja mielellään ylittäminen) on edelleen parasta markkinointia teollisuudessa – ja niihin näkyvyys ja tunnistettavuus vaikuttaa suoraan.

Kuva: Hyundai Motor Group