2023 kalenterit auki

Suunnittelutoimisto Lineaari

Vuosi kääntyy taas kerran kohti loppua ja on aika startata vuoden viimeiset isommat kokonaisuudet ja tehdä loppuun kesken olevat hommat. On nimittäin tämä loppuvuosi aina yllättävän lyhyt ja se tahtoo yllättää joka vuosi asiakkaat ja projektien toteuttajat. 🙂 Ja nyt sitten seuraavaksi katse kohti uutta vuotta, eli:


Nyt on hyvä hetki istahtaa ja pohtia hetki oman yrityksen näkyvyyttä ja kirjata toiveet & tarpeet näkyvyyden parantamiseksi.

olisiko jokin allaolevasta yrityksesi toteutuslistalla vuonna -23 ?

1. Yritysilmeen uudistaminen

Jos yrityksen ilme ja näkyvyys alkaa olemaan vanha ja ei vastaa enää yrityksen tämän hetken tekemistä ja toimintaa voisi olla hyvä hetki tehdä ilmeen uudistus. Kaikkea ei tarvitse laittaa roskiin vaan pienetkin ja järkevät muutokset logoon, väreihin, fontteihin tekevät jo suuren muutokset ja piristyksen yrityksen ilmeeseen.

2. SEO – Hakukoneoptimointi

Nettisivuja sanotaan usein yrityksen käyntikortiksi. Hieman vanhentuneet ja hankalasti käytettävät sivut eivät varmasti palvele tarkoitustaan ja yrityksen omia asiakkaita. Kaikissa ympäristöissä ja laitteissa toimivat www-sivut ovat helppo ja mukava käyttää. Yrityksen olemassa olevat sivut olisi hyvä uudistaa muutaman vuoden välein, mutta aina ei tarvitse vanhaa kuopata vaan välillä pienikin ajanmukaistaminen voi riittää alkuun.

3. Www-sivujen uudistaminen

Hakukoneoptimointi on erittäin tärkeä asia joka korostuu myynnin/ostamisen näkökulmasta: jos asiakas ei löydä sivuja niin ”yritystä ei ole olemassa”. Eli nettisivut pitäisi löytyä heti hakukoneen ensimmäiseltä hakutulossivulta.

Hakukoneoptimointi eli löydettävyyden parantaminen ei sinällään ole mitään mystistä puuhaa vaan oikein toteutettuna hyvin selkeää ja tehokasta ja myös erittäin järkevä työkalu näkyvyyden parantamiseen.

4. Uutiskirje eli Newsletter

Uutiskirje ei ole todellakaan ole mikään roskaposti oikein toteutettuna. Selkeä ja kiinnostava uutiskirje aktivoi hyvin olemassa olevat/vanhat asiakkaat. Uutiskirjeellä voi helposti mainostaa uusia tuotteita ja palveluita sekä muistuttaa myös olemassa olevasta tarjonnasta.

Uutiskirjeellä tavoitat helposti ja tehokkaasti juuri halutun asiakasryhmäsi. Samalla uutiskirjeessä voi kertoa yrityksesi kuulumiset ja tulevaisuuden visiot. Eli uutiskirje on tehokas keino muistuttaa ja aktivoida asiakas.

5. Messuille vuonna 2023

Messurumba on startannut mukavasti parin hiljaisemman vuoden jälkeen ja messuilla on helppo tavoittaa haluttu kohderyhmä muutaman päivän aikana. Messut vaativat aina hieman normaalia enemmän panostusta mutta hyvin toteutettuna sillä on suuri merkitys yrityksen näkyvyydessä ja tunnettavuuden parantamisessa.

Messuosaston suunnittelu ja toteutus on iso ja tärkeä rypistys ennen varsinaisia messupäiviä. Hyvin suunniteltu ja näkyvä messuosasto auttaa asiakkaiden tavoittamiseen ja oikean mielikuvan luomiseen.

6. Jokin muu toteutus

Edellisten esimerkkien lisäksi esim. perinteiset painotuotteet, julkaisut, tuotelogot, käyntikortit jne. ovat edelleen kovaa valuuttaa järkevästi ja kustannustehokkaasti toteutettuna.

Kiinnostuitko tai saitko uusia ideoita?

Jos jokin ylläolevista ehdotuksista sai sinut kiinnostumaan tai ideoimaan ota yhteyttä niin katsotaan sopiva toteutus järkevällä budjetilla. Sen jälkeen hoidetaan homma suoraviivaisesti maaliin.

Ota yhteyttä:
Lauri / 040-5143740 / lauri@lineaari.fi